۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۹۵۰

میزان واردات داروهای بیهوشی پاسخگوی تقاضا نیست

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تامین داروی بیهوشی "پروپوفول" از ۲۰۰ هزار عدد در ماه به حدود ۸۰۰ هزار عدد رسیده که این موضوع نشان می‌دهد مصرف داروهای بیهوشی بالا رفته است.
میزان واردات داروهای بیهوشی پاسخگوی تقاضا نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سید حیدر محمدی درباره شرایط تامین داروهای بیهوشی افزود: از نیمه دوم امسال به شدت انجام اعمال جراحی الکتیو افزایش یافت و  میزان واردات داروهای بیهوشی پاسخگوی این حجم از افزایش اعمال جراحی نبود، باید برای آن برنامه‌ریزی می‌شد چراکه واردات کار آسانی نیست و نیاز به مدیریت دارد.

وی ادامه داد: از اواخر سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰، بسیاری از اعمال جراحی الکتیو (غیر ضرور) به دلیل کرونا انجام نشد و بخش زیادی از اعمال جراحی در کشور متوقف بود. از نیمه دوم امسال به شدت انجام اعمال جراحی الکتیو بالا رفته و به تبع آن مصرف داروهای بیهوشی هم افزایش یافته است.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: پزشکان و مراکز درمانی نیز باید مقداری مدیریت کرده و ابتدا اعمال جراحی اورژانسی را انجام دهند.

محمدی گفت: در زمینه داروهای بیهوشی به جز یک قلم "کتامین" که به دلیل مشکلات قضایی هنوز از گمرک ترخیص نشده، ‌در سایر اقلام به وفور تامین می‌کنیم. داروهای بیهوشی ما عمدتا وارداتی هستند و ما هم حجم واردات را بسیار بالا برده‌ایم، اما هرچقدر هم واردات را بالا ببریم اگر میزان تجویز و مصرف مدیریت نشود، مشکل ایجاد می‌شود. بنابراین لازم است که در کنار افزایش تامین، میزان تجویز و مصرف هم در مراکز درمانی، در مراکز جراحی محدود و ... مدیریت شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما