۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۳۷۹۱

انتقادها در مجلس از کیفیت نامناسب داروی آهن زدای تولید داخل

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مسئولان انجمن تالاسمی از کیفیت نامناسب داروی آهن زدای تولید داخل انتقاد دارند و قرار شد اسناد و مدارک لازم در مورد عدم کیفیت دارو به کمیسیون ارائه شود.
انتقادها در مجلس از کیفیت نامناسب داروی آهن زدای تولید داخل
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سلمان اسحاقی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، معاون درمان وزارت بهداشت و مسئولان انجمن تالاسمی افزود: بیماران تالاسمی از نظر کیفی داروهای داخلی را بسیار مخرب دانستند و تاکید داشتند که از داروهای داخلی به دلیل کیفیت نامناسب استفاده نمی کنند.

وی ادامه داد: اگر داروهای آهن زدا به دست بیماران تالاسمی نرسد با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد و حتی ممکن است جانشان نیز به خطر بیافتد، در نشست امروز مطرح شد که این دارو از کیفیت مناسب برخوردار نیست بنابراین مقرر شد دو موضوع در کمیته دارو و غذا، یعنی ارز تخصیص داده شده برای واردات و کیفیت داروی آهن زدا مورد بررسی قرار گیرد.

رییس کمیته بیماران خاص مجلس همچنین با اشاره به کیفیت تجهیزات حوزه درمان نیز گفت: هر چند اصرار داریم که برای اقتصاد مقاومتی باید به تولیدات داخلی تکیه کرد اما برخی تولیدات داخلی کیفیت مناسب را ندارند و برخی شرکت ها از بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل سوء استفاده می کنند و به هیچ وجه پاسخگو نیستند.

اسحاقی تصریح کرد: به عنوان مثال در حال حاضر نزدیک به 200 تخت دیالیز تولید داخل داریم که در انبارها مانده و هیچ بیماری رغبتی برای استفاده از آنها نداشته و تاکید دارند که استفاده از تخت ها عوارضی را برای آنها در پی داشته است، چه اصراری داریم که بیماران حتما از این تخت ها استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: ما تاکید داریم که وزرای صمت و جهاد کشاورزی نمی توانند در مورد کیفیت تولیدات داخلی در حوزه سلامت اظهارنظر کنند و به دنبال اصلاح این موضوع هستیم در واقع مرجع ذی صلاح برای بررسی کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان باید وزیر بهداشت باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما