۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۳۷۹۹

فروش داروهای قاچاق در مِزون های لباس

اخیرا برخی صفحات اینستاگرامی که عمدتا در زمینه فروش لباس فعالیت می‌کنند به مشتریان وعده آوردن دارو از ترکیه و سایر کشورها را می دهند و حتی تصویر برخی داروهای ارسالی را در صفحات خود هم منتشر کرده‌اند.
فروش داروهای قاچاق در مِزون های لباس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی فاطمی نائب رئیس انجمن داروسازان ایران درباره ورود داروهای قاچاق به صورت چمدانی گفت: فضای مجازی از تبلیغات داروهای قاچاق پُر است. باید توجه کرد که وقتی دارو در کشور دچار کمبود شده یا خودمان در برخی برندهای خاص محدودیت ایجاد کرده و اجازه ورود نمی‌دهیم، ‌بهترین خبر برای قاچاقچیان است، حال اگر خوش‌ شانس باشیم دارو فقط قاچاق است اما اگر بدشانس باشیم، داروی تقلبیِ قاچاق است. 

وی ادامه داد: قاچاق چمدانی دارو، به ویژه داروهای تزریقی، ‌واکسن‌ها و ... بسیار فاجعه‌بار است چراکه قطعا محصول در حمل و نقل خراب می‌شود.

فاطمی افزود: همه نوع دارویی را می‌توان تصور کرد که به صورت قاچاق وارد کشور شود. از داروهای بیماران خاص گرفته تا داروهایی که مانند داروهای تزریقی داخل مفصلی و حتی برخی مکمل‌های غذایی که دارو به حساب نمی‌آیند و همچنین برندهای آمریکایی و اروپایی داروهایی که واردات رسمی به کشور ندارد، در مواردی هم ممکن است بحث برند مطرح نباشد و از آنجایی که دارویی خیلی کمیاب است، به صورت قاچاق وارد می‌شود.  

نائب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به ممنوعیت ارایه برخی محصولات سلامت محور در داروخانه‌ها، گفت: به عنوان مثال اگر در سوپرمارکت‌های بالای شهر تهران بروید، انواع و اقسام خمیر دندان و کرم‌های خارجی اعم از اروپایی و آمریکایی را می‌بینید، اما داروخانه کنار این سوپرمارکت حق داشتن این محصولات را ندارد. زیرا این محصولات برچسب واردات وزارت بهداشت را ندارند. حال ممکن است که داروخانه‌ای هم پیدا شود که بخواهد کالاهای قاچاق را بفروشد، اما از آنجایی که در محیط فیزیکی داروخانه‌اش امکان این اقدام را ندارد، این محصولات را در اختیار پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی قرار می‌دهد و آن‌ها هم علنی و رسمی، تبلیغ فروش این کالاها و دارو را انجام می‌دهند. در حالی که هم قیمت این داروها چند برابر است و هم ممکن است داروهای غیر مجازی مانند داروی سقط جنین، مخدر و ... باشد.

وی عنوان کرد: هر زمان هم که کمبود دارو ایجاد می شود، جشن قاچاقچیان برای فروش داروی قاچاق است که در مزون و سوپرمارکت و ... دیده می‌شود. حتی بعضا دیده شده که برخی مطب‌های پزشکی هم وارد قاچاق دارو شدند. البته خیلی عمومیت ندارد، اما واقعیتی است که پیش آمده و بیمارانی اعلام کردند که پزشک در مطب خودش دارو را به ما فروخته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما