۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۸۳۲

مصرف بی‌ رویه و نگران کننده آزیترومایسین در کودکان

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: شاهد مصرف بی رویه برخی آنتی بیوتیک ها به ویژه آزیترومایسین هستیم و برخی خانواده‌ها بدون مراجعه به پزشک این دارو را مصرف می‌کنند.
مصرف بی‌ رویه و نگران کننده آزیترومایسین در کودکان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید احمد طباطبایی افزود: مصرف بالای آزیترومایسین باعث ایجاد مقاومت نسبت به مصرف سایر آنتی بیوتیک ها می‌شود، مردم به آزیترومایسین به عنوان یک داروی ضدویروسی، ضد کرونا و ضد آنفلوانزا نگاه نکنند.

وی با اشاره به افزایش ۴ برابری موارد آنفلوانزا در مقایسه با دوران کرونا، خاطر نشان کرد: افزایش موارد آنفلوانزا محدود به ایران نبوده و در اکثر کشورها گزارش شده است.

دکتر طباطبایی اظهار داشت: باید جلوی مصرف بی رویه برخی آنتی بیوتیک ها به ویژه آزیترومایسین گرفته شود. مردم اخیراً در مورد مصرف کورتون، به خاطر عوارض آن حساسیت بیشتری نسبت به قبل دارند و این حساسیت باید نسبت به آزیترومایسین نیز ایجاد شود.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: اوایل بیماری کرونا تصور بر این بود که کودکان کرونا گریز هستند، در حال حاضر باید ادعا کنیم که کودکان به کرونا به ویژه به سویه اومیکرون مبتلا می‌شوند که سال قبل با مشکل تخت‌های آی سی یو کودکان روبرو بودیم و وزارت بهداشت برای افزایش تعداد تخت‌های این بخش اقدام کرد.

دکتر طباطبایی گفت: یکی از دلایل افزایش موارد آنفلوانزا، کاهش ایمنی بدن افراد در دوران کرونا به دلیل عدم تزریق واکسن آنفلوانزا است. از سوی دیگر افزایش تماس‌های افراد در محیط خانواده و مدارس به شیوع بیشتر ویروس‌های تنفسی کمک می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما