۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۸۸۹

ماجرای محاسبه برخی داروها با ارز نیمایی در نسخه بیمار

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: محاسبه نسخه دارویی بیمار با ارز نیمایی فقط شامل داروهای بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن است که در واقع داروهای سهمیه‌ای هستند.
ماجرای محاسبه برخی داروها با ارز نیمایی در نسخه بیمار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیدعلی فاطمی افزود: سامانه بیمه‌ها برای برخی داروها مثل انسولین، سهمیه مصرف تعریف کرده که بعضاً مشاهده می‌شود پزشک در نسخه بیمار، مقداری بیشتر از سهمیه را تجویز می‌کند که تعداد بیشتر از سهمیه با ارز نیمایی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس سهمیه های تعریف شده، بیمار در همان بازه زمانی می‌تواند دارو را مصرف و دوباره آن را تهیه کند، هر بیمار می‌تواند تا دو نوبت بدون مراجعه به پزشک نسبت به تهیه داروی خود با نسخه‌ای که دارد، اقدام کند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: سهمیه بندی برخی اقلام دارویی توسط بیمه‌ها، فقط برای دسترسی همه بیماران به این قبیل داروها است‌. بنابراین اگر یک بیمار می‌خواهد با همان نسخه اول، تعداد بیشتری دارو دریافت کند، داروی بیشتر از سهمیه‌ای با ارز نیمایی محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر شرایط عادی باشد، سهمیه بندی داروهای بیماران خاص و… را نداشتیم، بیمه‌ها برای جلوگیری از مصرف بی قاعده داروهای خاص، چنین رویه‌ای را اعمال می‌کنند و تصمیم عجیبی نیست.

فاطمی همچنین به سایر نسخه‌های دارویی اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبودهای دارویی در کشور، سازمان بیمه سلامت بر اساس نسخه الکترونیک برای داروهای معمول نیز زمان مصرف تعریف کرده است.

وی گفت: شربت‌های آنتی بیوتیک، از جمله داروهای معمولی است که با نسخه الکترونیک، برای آنها زمان مصرف در سامانه تعریف شده است.البته این دستورالعمل فقط شامل نسخ الکترونیک است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما