۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۳۸۹۲

واردات سرم و آنتی‌بیوتیک تا پایان سال ادامه دارد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نیمی از کمبودهای دارویی رفع شده و واردات سرم و آنتی‌بیوتیک تا پایان سال ادامه دارد.
واردات سرم و آنتی‌بیوتیک تا پایان سال ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید حیدر محمدی افزود: از تابستان امسال تاکنون چهار میلیون عدد سرم وارد کرده ایم و ۶ میلیون عدد آنتی بیوتیک نیز وارد شده و تا وقتی که به ذخیره پایدار برسیم، واردات همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبودهای دارویی که از ابتدای سال به‌وجود آمد، سازمان غذا و دارو برای ۱۷ مورد مجوز واردات صادر کرد و به فوریت ظرفیت تولید نیز افزایش یافت.

محمدی با بیان اینکه قطره های بینی به وفور در بازار دارویی موجود است، تصریح کرد: اکنون برای تهیه قطره‌های چشمی با کمبود مواجه هستیم و فقط ۲ شرکت تولیدکننده این قطره هستند که سعی داریم از روش‌های مختلف نیاز داخلی را به‌زودی تامین کنیم.

وی یادآور شد: در شورای امنیت ملی مصوب شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است از طریق واردات نیاز مردم به دارو را تامین کند تا زمانی که موجودی دارو پایدار شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به حوزه مصرف منطقی و پایش مصرف کالای سلامت محور، اظهار داشت: سیاست سازمان غذا و دارو توسعه و تقویت این حوزه بود ولی این تصمیمات مغفول ماند و از چرخه سیاستگذاری سازمان فاصله گرفت و در اتفاقات اخیر و در زمان کمبود و تامین دارو جای خالی آن مشخص شد.

وی درباره داروهای مرتبط با کرونا، افزود: ظرفیت تولید داروهای مرتبط با کرونا بالاست و با توجه به ذخایری که در این باره داریم، صادرات به کشورهای همسایه نیز انجام شده و در صورت همه‌گیری مجدد و موج جدید کرونا که این روزها وزارت بهداشت هشدار می‌دهد، مشکلی برای تامین داروهای کرونا نداریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما