۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۸۹۸

محدودیت‌های جهانی برای مسافران از مبدا چین

کمیته امنیت بهداشتی اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا همزمان با بازگشایی مرزهای چین، اقدامات مشترکی را علیه بیماری کووید۱۹ به اجرا بگذارند.
محدودیت‌های جهانی برای مسافران از مبدا چین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ تاکنون ایالات متحده، کره جنوبی، هند، ایتالیا، ژاپن و تایوان آزمایش منفی کرونا را برای مسافران ورودی از چین الزامی اعلام کرده اند.

رسانه های دولتی چین این اقدام را تبعیض آمیز دانسته اند. روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین با توصیف کردن این محدودیت ها با عنوان بی اساس و تبعیض آمیز، هدف اصلی این اقدامات را خرابکاری در تلاش های سه ساله چین برای مهار کووید - ۱۹ و حمله به نظام این کشور دانست.

ایتالیا از بقیه اعضای اتحادیه اروپا خواست که از این سیاست پیروی کنند چرا که نیمی از مسافران دو پرواز ورودی به فرودگاه میلان از مبداء شهرهای چین به زیرسویه‌های اومیکرون مبتلا بودند.

البته فرانسه، آلمان و پرتغال گفته اند که نیازی به اعمال محدودیت های تازه نمی بینند و اتریش به منافع اقتصادی بازگشت گردشگران چینی به اروپا اشاره کرده است.

گردشگران چینی پیش از همه گیری سالانه بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار در جهان هزینه می کردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، نمونه گیری از فاضلاب هواپیماهای بین المللی را برای ردگیری پیدایش هرگونه تازه از ویروس کرونا بررسی می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما