۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۳۹۴۵

اسپری های تنفسی به وفور موجود است!

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: انواع اسپری‌هایی تنفسی ترکیبی در بازار موجود است و قابل جایگزینی با اسپری های تک ماده موثره نظیر سالبوتامول و فلوتیکازون هستند.
اسپری های تنفسی به وفور موجود است!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیدحیدر محمدی اظهار کرد: برخی اسپری‌ها به منظور افزایش اثربخشی، ترکیبی از ۲ ماده موثره هستند که طبق نظر پزشک معالج قابل جایگزینی با اسپری‌های سالبوتامول و فلوتیکازون هستند.

وی عنوان کرد: مشکل تأمین برخی از اسپری‌های تنفسی مربوط به تأمین گاز مخصوص مورد نیاز آنها است، به منظور تأمین اسپری‌های تنفسی (سالبوتامول و فلوتیکازون) که حاوی یک ماده مؤثر هستند، رفع موانع تولید داخل به جد درحال پیگیری بوده و بزودی از طریق واردات نیز تأمین خواهند شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در تأمین اسپری‌های ترکیبی وجود ندارد، گفت: این اسپری‌ها به وفور در داروخانه‌ها موجود است و قابلیت جایگزینی با سایر اسپری‌های دارای عملکرد مشابه را در صورت تأیید پزشک معالج دارند.

محمدی در مورد تأمین آنتی بیوتیک‌ها نیز توضیح داد: به رغم افزایش چند برابری مصرف این داروها طی ماه‌های اخیر، میزان تأمین نیز چندین برابر ماه‌های گذشته شده و از طرفی واردات سرُم نیز همچنان در دستور کار قرار دارد تا تأمین دارو تضمین شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما