۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۹۶۰

کاهش شدید اعتبارات ۳ ردیف بودجه‌ای سازمان غذا و دارو

رییس سازمان غذا و دارو با انتقاد از بودجه طرح دارویاری برای سال آتی گفت: در اعتبارات ۳ ردیف بودجه‌ای سازمان غذا و دارو برای ۱۴۰۲ کاهش شدید داشته‌ایم که در صورت عدم اصلاح آنها تامین دارو دچار مشکل می‌شود.
کاهش شدید اعتبارات ۳ ردیف بودجه‌ای سازمان غذا و دارو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سید حیدر محمدی افزود: متاسفانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبارات مربوط به یارانه شیر خشک، یارانه کاهش فرانشیز و داروهای صعب‌العلاج و طرح دارویاری به شدت کاهش پیدا کرده و حتی از اعتبارات امسال هم پایین‌تر است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعتباری ۶۹ هزار میلیارد تومانی به عنوان اعتبار مربوط به طرح دارویاری در نظر گرفته شده که سازمان غذا و دارو نسبت به اعتباری که برای بودجه طرح دارویاری پیش‌بینی شده، اعتراض دارد و این اعتبار برای بودجه دارویاری در حالی مطرح شده که درخواست سازمان غذا و دارو برای اعتبار اجرای این طرح در سال آینده، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

محمدی تاکید کرد: باید توجه کرد که اگر وضعیت اعتبارات مربوط به ردیف‌های بودجه‌ای سازمان غذا و دارو اصلاح نشود، قطعا تامین‌ در این حوزه‌ها به مشکل می‌خورد. از طرفی مشکل دیگری که هم اکنون با آن مواجهیم، این است که تنها بخشی از اعتبارات امسال را دریافت کردیم، به این معنی که بخشی از اعتبار مربوط به یارانه را بابت تجهیزات پزشکی، شیر خشک و برخی داروها که در چهار ماه اول سال هنوز ارزشان دولتی بود، بصورت ارز ترجیحی دریافت کردیم و قرار بود که مابقی آن را با اعتبار ریالی به ما بپردازند، اما از کل اعتبار حدود ۳۶ هزار میلیاردی که باید سهمیه یارانه را به صورت ریالی می‌دادند تا بیمه‌ها پرداخت کنند، فقط ۵۰۰۰ میلیاردش محقق شده و مابقی آن هنوز محقق نشده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میانگین سالیانه ارز تخصیصی به دارو و تجهیزات پزشکی در چهار سال اخیر معادل ۳.۲ میلیارد دلار بوده است که امسال ۱.۶ میلیارد دلار آن را به صورت ارزی دریافت کردیم و قرار بود که مابقی آن را به صورت ریالی دریافت کنیم. باید توجه کرد که معادل ریالی که باید دریافت کنیم، بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: کل اعتبارات طرح دارویاری در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که اکنون در لایحه بودجه ۱۴۰۲، این اعتبار به ۶۹ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است که می‌تواند تامین را دچار مشکل کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما