۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۳۹۸۵

افزایش بودجه سلامت فقط در بخش پرداخت حقوق است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در تریبون‌های اصلی و حتی خود رئیس‌جمهور می‌گوید که سهم نظام سلامت در بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته اما افزایش ردیف بودجه سلامت فقط به بحث افزایش حقوق برمی‌گردد تا دانشگاه‌ها دغدغه پرداخت حقوق را نداشته باشند.
افزایش بودجه سلامت فقط در بخش پرداخت حقوق است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی اصغر باقرزاده افزود: حتی در بودجه نظام سلامت 1402 بعضی از ردیف‌ها دو بار دیده شده است و به عنوان مثال برخی از اعتبارات درآمدهای اختصاصی مانند درآمد دانشگاه‌ها، اعتبارات بیمه سلامت، تعرفه‌گذاری بخش پرستاری و درآمد از محل ارزش افزوده که حدودا 70 هزار میلیارد تومان هستند، دو بار در منابع حوزه سلامت لحاظ شده که باید از کل بودجه کاسته شود.

وی با اشاره به کاهش مالیات سیگار در بودجه سال آینده عنوان کرد: مافیای سیگار از هم اکنون کار خود را آغاز کرده و پیامک‌هایی برای تطمیع نمایندگان مجلس ارسال می‌شود. ما از حقوق حداقلی کارگران که خط فقر هم محسوب می‌شود، مالیات می‌گیریم اما زمانی که بحث اخذ مالیات از محصولاتی مطرح می‌شود که میلیاردها تومان به بخش بهداشت و درمان ضرر می‌زنند، برخی با آن مخالفت می‌کنند.

دبیر اول کمیسیون تلفیق مجلس افزود: متاسفانه مالیات دخانیات حدودا 6 همت در بودجه دولت سیزدهم دیده شده و این در حالی است که در سال گذشته 43 هزار میلیارد تومان بود که البته در صحن علنی مجلس با اختلاف چند رای، تصویب نشد و مافیای سیگار پیروز و مالیات کلا صفر شد.

باقرزاده گفت: بر اساس لایحه بودجه از ابتدای سال ۱۴۰۲ به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۵۰ تومان، تولید داخل با نشان بین‌المللی ۱۰۰ تومان، هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان داخلی ۲۰ هزار تومان به عنوان مالیات و همچنین هر نخ سیگار وارداتی ۸۰۰ تومان، هر بسته ۵۰ گرمی تنباکو قلیان وارداتی ۳۵ هزار تومان به عنوان حقوق ورودی دریافت می‌شود تا مطابق ردیف‌های این قانون برای بخش سلامت و ورزش همگانی و ورزش بانوان هزینه شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما