۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۳۹۶۷

ارجاع استیضاح عین‌اللهی با ۵۹ امضا به کمیسیون بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت از ارجاع استیضاح عین اللهی به کمیسیون بهداشت برای بررسی در نشست هفته آینده این کمیسیون خبر داد.
ارجاع استیضاح عین‌اللهی با ۵۹ امضا به کمیسیون بهداشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی گفت: طبق آیین نامه پس از ارجاع طرح استیضاح به کمیسیون، وزیر مربوطه یک هفته فرصت دارد تا در کمسیون حضور یابد و با توجه به اینکه روز گذشته استیضاح به کمیسیون ارجاع شده وزیر باید در اولین جلسه که یکشنبه هفته آینده است در کمسیون حضور یابد.

وی عنوان کرد: در این نشست بحث استیضاح با حضور خود وزیر بهداشت و نمایندگان استیضاح کننده بررسی خواهد شد و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، گزارش  آن به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در ماده 221 آیین نامه مجلس آمده است که بعد از تسلیم استیضاح به هیأت رئیسه مجلس، هیأت رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارجاع کند و کمیسیون مکلف است حداکثر ظرف یک ‌هفته ضمن اطلاع‌رسانی به استیضاح‌کنندگان و دعوت کتبی وزیر مربوطه، موارد استیضاح را بررسی کند.

 پس از مدت مذکور درصورتی که حداقل ده ‌نفر از امضاء‌کنندگان استیضاح از طرح آن منصرف نشوند استیضاح در اولین جلسه علنی طرح می‌شود و پس از طرح استیضاح در جلسه علنی کاهش امضای نمایندگان تأثیری در مطرح شدن استیضاح ندارد و وزیر موظف است ظرف ده روز در مجلس حاضر شود و هیأت رئیسه در همان روز متن استیضاح را برای وزیر یا وزیران مورد استیضاح ارسال و همزمان چاپ و بین نمایندگان توزیع کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما