۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۰۲۰

بررسی علل مسمومیت دانش آموزان به نتیجه‌ای نرسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آزمایشات گسترده طی روزهای اخیر روی دانش آموزان مسموم انجام شد اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.
بررسی علل مسمومیت دانش آموزان به نتیجه‌ای نرسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مجید محبی افزود: نمونه‌برداری‌های لازم برای آزمایشات در استان و در تهران انجام شده است و آزمایشات اخذ شده دانشگاه علوم پزشکی قم برای آزمایشگاه‌های مرجع کشوری مثل رازی و انستیتو پاستور نیز ارسال شده است که هیچ مورد مشکوکی را نشان ندادند.

وی با اشاره به اینکه تیم ویژه پیگیری اتفاقات اخیر در مدارس قم که از طرف وزارت بهداشت مأمور بررسی‌های اولیه هستند، عنوان کرد: نتایج این بررسی‌ها در جلسه‌ای که شب گذشته برگزار شد مورد ارزیابی قرار گرفت و بررسی‌های وزارت بهداشت از ماجرای مسمومیت‌های مدارس قم به نتیجه نرسید. در این بررسی‌های اولیه، نمونه‌های مختلفی که لازم به بررسی بود حتی لباس دانش‌آموزان و نمونه‌های محیطی، تنفسی و خونی مورد آزمایش قرار گرفت اما نتیجه‌ای حاصل نشد. برای شفافیت این موضوع برای بار دوم نمونه‌برداری‌های مختلف از دانش‌آموزان انجام شده است و منتظر نتایج آن هستیم.

محبی یادآور شد: قرار بر این بود اگر نتایج جدیدی در این جلسه حاصل شود، اطلاع‌رسانی عمومی انجام داده تا از نگرانی‌های والدین دانش‌آموزان کاسته شود اما مورد مشکوکی در هیچ‌کدام از آزمایشات دانش‌آموزان مشاهده نشد.

وی گفت: اگرچه هنوز عامل مسمومیت دانش‌آموزان به‌طور دقیق مشخص نیست، اما اگر یک عامل خارجی مانند گاز استنشاقی در محیط نیز عامل این مسئله باشد، بسیار خفیف است و علت عدم دستیابی به این مورد مشکوک هم همین موضوع است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما