۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۴۰۵۱

مسمومیت دانش‌آموزان در ۲۶ استان/ هزینه درمان رایگان است

عضو کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش‌آموزان گفت: تاکنون ۲۶ استان درگیر مسمومیت دانش‌آموزان شده‌اند و بیشترین تعداد مسمومیت در مقاطع متوسطه اول و دوم گزارش شده است.
مسمومیت دانش‌آموزان در ۲۶ استان/ هزینه درمان رایگان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ یحیی ابراهیمی در تشریح نشست کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان افزود: مسمومیت‌ها عمدتاً با بوی گندیده و تند خود را نشان داده و علایم آن با سرفه و تنگی نفس ظاهر می شود و سپس دانش آموزان دچار ضعف و بی‌حالی می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تاکنون در این رابطه هیچ مرگ‌ و میری نداشتیم و بررسی‌های آزمایشگاهی توسط یگان‌های امنیتی و وزارت بهداشت در حال انجام است، در وزارت بهداشت کمیته علمی تشکیل شده و بیش‌ از ۳۰ کارشناس و دانشمند متخصص در حوزه مسمومیت ها و گازهای شیمیایی بر روی این موضوع کار می‌کنند تا با جداسازی مواد مؤثره، گایدلاین و دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری، درمان و تشخیص‌های آزمایشگاهی را تدوین کنند.

ابراهیمی یادآور شد: به‌ محض بروز مسمومیت در مدرسه‌ای، تیم تخصصی متشکل از نیروهای امنیتی و بهداشتی و درمانی به موضوع ورود و به فوریت دانش آموزان را به مراکز درمانی منتقل می کنند و هیچ‌گونه وجهی از آنها دریافت نمی‌ شود و هزینه درمان رایگان است.

عضو کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان تصریح کرد: مجلس به‌ شدت دنبال بررسی ابعاد مختلف این قضیه برای شناسایی مسببان است، البته اینکه برخی می‌گویند دانش آموزان تمارض می کنند هیچ وجهه علمی ندارد هر چند ممکن است در بین دانش‌آموزان تعداد انگشت‌شماری باشند که این کار را انجام می‌دهند اما در کل این موضوع مورد تایید نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما