۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۰۹۸

زیر میزی پزشکان بازتاب تعرفه دستوری است!

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: زیرمیزی وجود دارد اما بیمه‌ها و شورای عالی بیمه می‌توانند رفتار جامعه پزشکی را مدیریت کنند زیرا زیرمیزی بازتاب تصمیم گیری ها و تعرفه گذاری دستوری است.
خبر دارو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر رئیس زاده افزود: بیمه‌ها بگویند قیمت تمام شده یک خدمت چقدر است، آنها حتی این کار را هم انجام نمی‌دهند که معلوم شود قیمت واقعی یک خدمت چقدر است. ما نمی‌گوییم که قیمت واقعی را پرداخت کنند، حداقل محاسبه کنند تا همگان بدانند چقدر فاصله بین تعرفه‌های مصوب و قیمت تمام شده خدمت وجود دارد.

وی گفت: به طور مثال در رشته چشم پزشکی و رشته‌های نسخه نویس، زیرمیزی وجود ندارد و اگر باشد، خیلی ناچیز است. در دوره اجرای طرح تحول سلامت که گفته می‌شود ایراداتی هم داشت، ما شاهد کاهش قابل توجه آمار دریافت زیرمیزی بودیم، چون میزان پرداختی‌ها متناسب شد.

رئیس زاده ادامه داد: قاطبه جامعه پزشکی اگر تعرفه‌ها مناسب باشد، راضی هستند و دنبال روش‌های غیر متعارف برای کسب درآمد نمی‌روند. از همین رو با تعرفه‌های دستوری نمی‌توان به اصلاح ساختار پرداخت. زیرا این تعرفه‌ها با قیمت تمام شده خدمت، فاصله زیادی دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: قاطبه جامعه پزشکی درست کار می‌کنند و این زیرساخت‌های معیوب و فرآیندهای کار هستند که نقش زیادی در بروز تخلفات دارند. قیمت تمام شده خدمت با تعرفه‌ای که مصوب بیمه‌ها است، ۷۰ درصد اختلاف دارد و همین تعرفه‌ها نیز با فاصله ۵ ماه تا ۱۴ ماه پرداخت می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما