۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۰۶۰

۷ هزار پرونده شکایت از پزشکان در ۱۴۰۰

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به بحث کرونا پرونده های ما کمتر بود و در مجموع ۷ هزار پرونده شکایت داشتیم که ۴۲ درصد این پرونده‌ها منجر به صدور کیفرخواست شدند و در ۵۸ درصد ایرادها وارد نبودند.
۷ هزار پرونده شکایت از پزشکان در ۱۴۰۰
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد رئیس زاده افزود: اینکه در بعضی موارد گفته می‌شود نظام پزشکی طرفدار اعضای خودش است، واقعاً اینگونه نیست و ما در موضوع رسیدگی به شکایات مردم اصلاً تعارف نداریم.

وی در خصوص تعرفه های پزشکی گفت: با وجود همه چالش‌ها و دعواها زمانی که هیئت دولت مصوب کرد همه باید تمکین کنند، این حرف اساسی ما است باید بر اساس قانون تعرفه‌ها تعیین شود و بعد هم که هیئت دولت مصوب کرد همه باید در واقع تمکین کنند و بعد از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونت‌های درمان، نظام پزشکی، سازمان تعزیرات و کمیسیون ماده ۱۱ که در معاونت‌های درمان است وظیفه دارند بر رعایت این تعرفه‌ها، نظارت کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به بند ۸ قانون بیمه خدمات همگانی افزود: تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت تمام شده، منابع و مصارف تعیین شود، شورای عالی بیمه سلامت باید تعرفه را قبل از پایان قانون بودجه و قبل از پایان هر سال به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند، سازمان برنامه و بودجه نیز در واقع آن را تأیید کند و بعد به هیئت دولت بفرستد که مصوب کند.

رئیس زاده خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، سازمان هدفمندی می‌تواند از منابع هدفمندی یارانه‌ها، منابع بیمه‌ها را افزایش دهد تا برای تعرفه‌های بخش خصوصی نیز بیمه‌ها بتوانند پرداخت انجام دهند و پرداخت از جیب مردم کم شود. اکنون سازمان‌های بیمه گر برای بخش خصوصی قادر به پرداخت نیستند، در واقع برای بخش خصوصی نیز همان سقف بخش دولتی را پرداخت می‌کنند و مابه التفاوت آن را باید مردم پرداخت کنند، نتیجه این می‌شود که پرداختی از جیب مردم بالا می‌رود، یعنی به جای اینکه ۷۰ درصد بیمه‌ها پرداخت کنند و ۳۰ درصد مردم، کاملاً قضیه عکس می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما