۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۳۷۲۷

زیرمیزی هایی از جنس طلا، سکه و ارز دیجیتال

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان گفت: برخی پزشکان برای اینکه ردپای زیرمیزی باقی نماند مبالغ را به صورت طلا، سکه و ارز دریافت می‌کنند و حتی در مواردی نادر ارز دیجیتال هم درخواست شده است.
زیرمیزی هایی از جنس طلا، سکه و ارز دیجیتال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سلیمان حیدری افزود: تخلفات حوزه پزشکی اشکال مختلفی دارد، از گرفتن مبالغ خارج از تعرفه (زیرمیزی) تا گرفتن پول به بهانه فروش تجهیزاتی مانند پروتز و... بعد هم مساله سقط جنین و یا مباحث مربوط به جراحی‌ها واقدامات زیبایی هست.

وی در خصوص علت دریافت زیرمیزی گفت: از آنجایی که تعرفه‌های بعضی خدمات پزشکی پایین است یا مطابق با میزان تورم در طی سال‌های گذشته به‌روز نشده، برخی پزشکان دستمزد اضافه دریافت می‌کنند که این کار تخلف است. از طرفی برای اینکه اخذ این مبالغ قابل پیگیری نباشد، عمدتا بیمار مجبور می‌شود این مبالغ را به اشکال مختلف و یا به حساب کسی غیر از پزشک اعم از منشی، خواهر، برادر و... واریز کند.

حیدری ادامه داد: هر پرداختی خارج از حسابداری بیمارستان غیرقانونی است و هرگونه دریافت اینچنینی قابل شکایت و پیگیری است.

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان با اشاره به جرایم تخلفات تاکید کرد: بر اساس بازبینی که در قوانین مربوط به تعزیرات حکومتی در خرداد ماه امسال ایجاد شده، علاوه بر برگرداندن مبلغ اصلی به بیمار، فرد خاطی ۱۰ برابر میزان آن جریمه می‌شود. اگر مجددا این تخلف از سوی پزشک تکرار شود، ۵۰ برابر جریمه می‌شوند و اگر باز هم این تخلف تکرار شود، از داشتن مطب ابتدا به صورت موقت و ممکن است حتی به صورت دائم، محروم شود.

وی گفت: اگر این تخلفات در یک مرکز درمانی انجام شود، مسئولان مرکز به ویژه مسئول فنی پاسخگوی این موضوع است و تذکر داده می‌شود. همچنین اگر این تخلفات در مراکز درمانی هم تکرار شود، درجه اعتباربخشی‌شان کاهش داده می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما