۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۳۰۰

بارکدهای تقلبی روی محصولات آرایشی و بهداشتی

نائب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: شناسه ها یا همان بارکدهای تقلبی در سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی به وفور مشاهده می شود و سامانه تی تک در کنترل محصولات قاچاق و تقلبی موثر نیست.
لوازم آرایشی
موسی احمدزاده در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو افزود: در سامانه تی تک شناسه اصالت کالا ثبت می شود و قابل بررسی است اما مشکل اینجاست که هم بارکدهای تقلبی به وفور عرضه می شوند و هم اینکه تی تک متناسب با رفتار مصرف کننده نیست، وقتی مصرف کننده چندین قلم کالا از یک فروشگاه خریداری می کند فرصت این کار را ندارند که اصالت یک به یک این کالاها را در سامانه تی تک بررسی کند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا رفتار مصرف کننده بسمت خریدهای سریعتر و ساده تر تغییر یافته است و مصرف کننده امروزی فرصتی برای بررسی کالای اصل و تقلبی در حین خرید ندارد.

نائب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی امکان رصد بازار در کل کشور را ندارند و کنترل کالای قاچاق و تقلبی در این بازار پهناور دشوار است، اگر بازرسی ها کافی بود این حجم از کالاهای  تقلبی در سطح عرضه وجود نداشت. 

وی گفت: ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی باعث شده حجم قاچاق در این حوزه افزایش یابد و بخش اعظم محصولات موجود در بازار تقلبی هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما