۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۳۰۸

اولین پرداختی طرح دارویار به داروخانه ها تا پایان هفته

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: بدنبال واریز تنخواه ۴ هزار میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه برای بیمه ها در همین هفته اول مردادماه اولین پرداختی طرح دارویاری به داروخانه ها را همزمان با مطالبات بیمه‌ای تیرماه پرداخت خواهیم کرد.
اولین پرداختی طرح دارویار به داروخانه ها تا پایان هفته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر مهدی رضایی با اشاره به اینکه اعتبارات این طرح نشان‌دار شده است، تاکید کرد: اعتبارات مربوط به یارانه دارو طبق قانون صرفاً بایستی به همین موضوع اختصاص یابد و سازمان‌های بیمه‌گر نیز خود را متعهد به اجرای آن می‌دانند، در ضمن دستگاه های نظارتی متعدد، نظارت کافی بر هزینه‌کرد اعتبارات مربوطه را خواهند داشت.

وی درباره نحوه محاسبه قیمت داروهای موجود در داروخانه‌ها که پیش از اجرای طرح دارویاری خریداری شده‌اند، افزود: بنا به صلاحدید سیاست‌گذاران و جلوگیری از کمبودهای کاذب پس از اعلام قیمت جدید، مبنای محاسبه بدون توجه به زمان خرید داروها، زمان اعلام قیمت قرار گرفته است؛ به عبارتی تمامی داروهای موجود در داروخانه ها مشمول افزایش قیمت شده است.

رضایی درباره تبدیل نسخ کاغذی به الکترونیک در داروخانه ها و پرداخت ۴۰۰۰ تومان برای هر نسخه، گفت: این مصوبه مربوط به سال ۱۴۰۰ هیات وزیران بوده است که چند ماه بعد از اجرای آن با توجه به ایرادی که مجلس شورای اسلامی به آن وارد نموده بود، لغو گردید و در حال حاضر استناد قانونی برای پرداخت آن وجود ندارد، هرچند اخیرا به استناد قانون بودجه ۱۴۰۱ برای تشویق موسساتی که در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی فعالیت دارند؛ پیش نویسی در شورای عالی بیمه مطرح است، لذا بایستی منتظر بمانیم تا نتیجه آن  مشخص شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص مطالبات معوقه داروخانه‌ها افزود: مبلغ دقیق سایر سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح را اطلاع ندارم، گویا بابت مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی، سازمان برنامه وبودجه مبلغ قابل توجهی به وزارت بهداشت تخصیص داده است، تا مطالبات دارویی را پوشش دهند. اما سازمان بیمه سلامت مطالبات معوق دارویی تقریباً ندارد؛ برای مراکز خصوصی تا خرداد ماه پرداخت شده است و برای مراکز بیمارستانی دولتی تا فروردین ماه سال جاری و همه مراکز و بخش‌هایی که اسناد را از اردیبهشت ارسال کرده اند، تسویه مالی انجام شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما