۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۳۷۰۶

آزمایش دارو رسان در تهران؛ پُرهزینه و غیرکارشناسی

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرای پایلوت طرح دارو رسان ابتدا باید از استان‌های محروم كشور شروع می شد نه در تهران چرا كه تعداد بیماران نادر در شهرهای کوچک كمتر است و در آنجا هزینه های کمتری صرف آزمایش طرح می شد.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دكتر سلمان اسحاقی افزود: از طرفی بخاطر دسترسی بیشتر به شرکت های پخش دارو در تهران، قطعا نتایج این ارزیابی برای ارسال دارو با استان های مرزی ما بسیار متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: دریافت دارو در تهران به سختی استان های محروم نیست و گاهی بیمار نادر در استانی مثل خراسان جنوبی حداقل باید ۱۰۰ هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب کند تا در مرکز استان، دارو را تهیه کند. با هزینه ای که برای آزمایش طرح در تهران صرف می شود، می توانستیم حداقل در ۱۵ استان کشور این طرح را اجرا کنیم.

اسحاقی گفت: تحویل دارو درب منزل بیماران خاص كار بسیار ارزشمندی است اما اولویت امروز کشور، تامین دارو و افزایش ذخایر دارویی است و بنابراین تمام ظرفیت‌های وزارت بهداشت باید در جهت تأمین دارو به كار گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینكه تحویل دارو درب منزل با تكیه بر طرح «دارو یار» انجام می‌شود اظهاركرد: وزیر بهداشت در كمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد که طرح دارویار جلوی قاچاق دارو و مصرف بی رویه را در كشور می‌گیرد، پس اولویت اول اجرای صحیح طرح دارویار است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما