۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۰۰۶

سالانه ۳ هزار کودک مبتلا به سرطان در کشور شناسایی می شوند

رئیس انجمن خون و سرطان كودكان گفت: ۲ درصد از سرطان‌های كشور در افراد زیر ۱۵ سال بروز می کند بطوری که سالانه ۳ هزار كودك مبتلا به سرطان تشخیص داده می‌شوند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دكتر حسن ابوالقاسمی افزود: كمبود دارو در حوزه كودكان سرطانی نداریم اما برخی داروهای تحقیقاتی در خط دوم و سوم درمان قرار دارند كه بسیار گران قیمت هستند و هیچ كشوری هم در سیستم روتین بیمه آنها را پوشش نمی‌دهد که لازم است خیریه‌ها در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی درباره نتایج درمان در كودكان سرطانی عنوان کرد: در گذشته فقط ۲۵ درصد از این كودكان بهبود می یافتند اما الان بیش از ۸۵ درصد كودكان سرطانی بطور کامل درمان می‌شوند.

دكتر ابوالقاسمی گفت: مراكز پیوند مغز استخوان در بیش از هفت استان كشور راه اندازی شده است، در سال های اخیر تحریم ها تامین داروهای برند را دچار مشکل کرده بود اما كشورمان این داروها را از مسیرهای مختلف و كشورهای دوست تهیه كرد.

رئیس انجمن خون و سرطان كودكان تأكید كرد: موسسات خیریه باید از حالت سنتی خارج شوند و در زمینه تربیت نیروی انسانی و داروهای تحقیقاتی كارهای جدید انجام دهند. گاهی بیماری چندین بار عود می کند و باید از داروهای جدید در جهان استفاده کرد که میلیاردها تومان هزینه دارند و هزینه این داروها را باید با کمک خیریه ها تامین کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما