۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۰۳۳

بیمه شدگان تامین اجتماعی از صندوق بیماری‌های خاص جا مانده بودند

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج کار خوبی بود اما خوب اجرا نشد و سازمان بیمه سلامت بیماران خاص تحت پوشش تامین اجتماعی را مدنظر قرار نداده بود.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شهرام غفاری افزود: سازمان تامین اجتماعی در روند راه اندازی و اجرای این صندوق نقشی نداشت و بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی تا کنون نتوانسته اند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

وی عنوان کرد: بعد از نامه نگاری های مختلف به وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت، اخیرا شیوه نامه استفاده از خدمات این صندوق به ما ابلاغ شد و ما هم لیست بیماران مشمول را در سامانه ها اضافه خواهیم کرد.

غفاری گفت: نظام مدیریت ما ایراد دارد و هر لحظه این ایرادها نمایان می شوند، باید از عزیزانی که صندوق را تشکیل داده اند پرسید که چرا از همان ابتدا، مشمولین تحت پوشش تامین اجتماعی در این صندوق تعریف نشدند و پول در اختیار صندوقی قرار گرفته که مسئولیت آن با سازمان بیمه سلامت است.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: اکنون نصف جمعیت کشور که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند از این صندوق ناراضی هستند و ما هم شرمنده بیمه شده ها هستیم. مسئولین بیمه سلامت می گویند 700 هزار نفر را ثبت نام کرده ایم و از مزایای صندوق بهره مند شده اند اما بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش تامین اجتماعی همچنان از جیب خودشان هزینه های سنگین را پرداخت می کنند، حالا بیمه شده ها دچار دوگانگی شده اند چرا که یک دارو توسط تامین اجتماعی پوشش داده نمی شود اما توسط بیمه سلامت تحت پوشش است و مابه التفاوت آن از صندوق پرداخت می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما