۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۰۲۴
مقام مسوول وزارت صنعت:

۴۰ درصد تجهیزات درمانی در داخل تولید می­‌شود

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت گفت: اکنون نزدیک به ۴۰ درصد از ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش درمان کشور در داخل تولید می­‌شود.
۴۰ درصد تجهیزات درمانی در داخل تولید می­‌شود
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، «سیدمحمد مهدوی هادوی» ابراز امیدواری کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در حمایت از تولید ملی، تجمیع تقاضا و تامین اعتبار لازم برای انجام تولیدات جایگزین واردات، این میزان افزایش یابد و از آغاز به‌کار هیات موسس انجمن تخصصی ماشین‌ سازان صنایع بهداشتی و دارویی کشور خبر داد.
هادوی توضیح‌داد: انجمن تخصصی ماشین‌سازان صنایع بهداشتی و دارویی کشور، با رویکرد هم‌اندیشی، همکاری و هم‌افزایی و با هدف ارتقای توانمندی، توسعه و تعمیق ساخت داخل و پیگیری مطالبات صنفی، تشکیل و در چارچوب قوانین فعالیت خواهد کرد.
وی گفت: این انجمن متشکل از واحدهای صنعتی که در طراحی و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش بهداشت و درمان کشور فعالیت دارند تشکیل می‌شود.
این مقام مسوول یادآور شد: این انجمن با حضور در جلسات مشورتی و تصمیم‌سازی صنعت بهداشت و درمان کشور، به عنوان بازوی مشاوره‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولید قطعه و تجهیزات و ماشین‌آلات فعال خواهد بود و به مرور فعالیت‌های غیرحاکمیتی دولت در این حوزه در راستای سیاست‌های کلی نظام و تبصره ذیل ماده ۱۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه به این انجمن محول می‌شود.
برپایه این گزارش، اکنون بخشی از نیازمندی‌های بخش درمان کشور نظیر ماشین آلات تولید انواع کرم، قرص و بسته‌بندی بلیستر، درام درایر، هموژنایزر، میکسر و انواع پرکن در داخل کشور تولید می‌شود.
براساس سیاست حمایت از شرکت‌های فعال در این حوزه، توان طراحی، مهندسی و راه‌اندازی خطوط دارویی کشور تقویت شده و بزودی راه‌اندازی کامل کارخانه ها توسط متخصصان ایرانی اجرایی می شود.
 
مرجع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما