۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۳۲۲۰

از کمبود ٣۵۶ قلم دارو تا تهدید استیضاح وزیر

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: داروخانه سیزده آبان که مرجع تامین داروست با کمبود ٣۵۶ قلم دارو مواجه است و دارو به وضعیت بحرانی نزدیک شده است و حتی با تهدید استیضاح وزیر باز هم کار به جایی نمی رسد.
از کمبود ٣۵۶ قلم دارو تا تهدید استیضاح وزیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی در اولین نشست بررسی موانع و راهکارهای اجرای  سیاست‌های کلی سلامت افزود: در قانون برنامه بودجه مصوب شد که ارز به بیمه ها برود و دارو برای مردم گران نشود، امروز ١۵ تیرماه است و دریغ از یک قدم در اجرای طرح انتقال ارز دارو به بیمه‌ها، این موضوع مشکلات متعددی برای ما به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: کمیسیون قیمت‌گذاری یا تشکیل نشده و یا آنجایی که تشکیل شده مصوبات ابلاغ نشده و صنعت داروسازی در حال تعطیلی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ماده اولیه ٣٠ تن داروی متفورمین وارد کشور شده است اما تولیدکننده به دلیل عدم توان مالی نمی‌تواند آن را ترخیص کند و عملا بی خیال آن شده است.

روح الامینی یادآور شد: ما با یک میلیارد دلار ارز دارو کشور را مدیریت می کنیم و عراق با چند برابر این ارز داروی خود را تامین می‌کند، هفته پیش در مجلس تذکر دادیم، اما اتفاقی نیفتاد، دولت به هشدارها توجه نمی‌کند. معاونان وزیر پاسخگو نیستند، ما حتی در نهایت اگر تهدید کنیم که استیضاح می‌کنیم باز هم کار به جایی نمی رسد. در جلسات مدام عذرخواهی و بهانه می شنویم.

وی ادامه داد: همه وزرای بهداشت باید محاکمه شوند که چرا سیاست‌های کلی سلامت را اجرایی نکردند، وزاری بهداشت آمال و آرزوها را پشت تریبون‌ها می‌گویند و رای می آورند. اما هیچ کدام در اجرای سیاست‌های کلی سلامت موفق نبودند.

عضو کمیسیون بهداشت افزود: دو سوم برنامه ششم توسعه اجرایی نشده است. مجلس اکنون برای قانون برنامه هفتم توسعه به سمت موضوعی کردن رفته است و باید برنامه هفتم توسعه برنامه محور شود، وظیفه نهادهایی چون نظام پزشکی مطالبه گری برای اجرای سیاست‌های کلی سلامت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما