۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۳۲۵۹

داروهای وارداتی جزو طرح دارویار نیستند

وزیر بهداشت گفت: دارو‌ها و لوازم پزشکی وارداتی فعلا در طرح دارویار وارد نشده اند و به همان شکل گذشته عرضه خواهند شد.
داروهای وارداتی جزو طرح دارویار نیستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه داروهای وارداتی با دلار خریداری می‌شوند، افزود: اگر قرار باشد این داروها با ارز آزاد تامین شوند، جهش قیمتی بالایی خواهند داشت بنابراین داروهای وارداتی که نمونه داخلی ندارند در طرح دارویار گنجانده نشده است.

وی گفت: طی صحبتی که با رئیس جمهور محترم و معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت مقرر شد در این مرحله به سراغ داروهای وارداتی نرویم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه داروهای ما دو دسته هستند، افزود: دسته اول داروهای کاملا وارداتی هستند و در داخل هیچ گونه عملی روی آنها انجام نمی شود و دسته دوم داروهایی که با استفاده از مواد اولیه وارداتی ساخته شده و پس از تولید در کارخانه های ما بسته‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: ظرف یکی دو هفته آینده  با کارهای کارشناسی مورد نیاز در شورای بیمه نزدیک به ۳۶۶ قلم دارو را به پوشش بیمه اضافه خواهیم کرد. اهمیت این موضوع به این دلیل است که این داروها مانند داروی فشار خون، جزو داروهایی هستند که مردم به صورت روزمره به آنان نیاز دارند. ما برخی از داروهای مسکن را هم جزو داروهای تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

وی گفت: دارویی که به صورت آزاد فروخته می شد، اکنون تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. طبیعتاً یک شرکت وقتی محصولاتش تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد فروش بیشتری خواهد داشت و می تواند نرخ را پایین‌تر بیاورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما