۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۳۲۶۳

شهریاری: قابلیت اجرای طرح دارویار را باور ندارم

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: منابع لازم برای طرح "دارویار" به بیمه ها اختصاص نیافته است و باور ندارم که پرداختی مردم ثابت بماند.
فایل ویدیو
حسینعلی شهریاری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ افزود: با وضعیت فعلی سازمان برنامه و بودجه که حتی منابع پیش بینی شده در قانون، نظیر یک درصد ارزش افزوده حاصل از هدفمندی یارانه ها را با گذشت ۴ ماه از سال پرداخت نکرده است، بعید می دانم منابع طرح دارویار تامین شود.

وی گفت: طبق قانون سازمان برنامه و بودجه باید پانزدهم هر ماه، یک درصد ارزش افزوده حاصل از هدفمندی یارانه ها را به حساب وزارت بهداشت واریز می کرد اما این قانون هنوز اجرا نشده است، پس باید دید در عمل تا چه میزان منابع محقق می شود.

رییس کمیسیون بهداشت ادامه داد: قرار بود دولت طوری عمل کند که برای خدمات درمانی و هزینه دارو، پرداختی از جیب مردم نسبت به شهریور ۱۴۰۰ افزایش پیدا نکند. در خصوص افزایش هزینه خدمات درمانی که شکی وجود ندارد، چون خود دولت تعرفه ها را بالا برد، در مورد دارو هم منابع مالی مورد نیازی که باید سازمان برنامه و بودجه در اختیار بیمه سلامت قرار می داد و همچنین منابعی که باید سازمان تامین اجتماعی برای اینکار اختصاص می داد، تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: دیگر ارزی به نام ترجیحی در بودجه نداریم و این موضوع هم برای داروی داخلی و هم داروی وارداتی است، بعد از این بحث بر سر مابه التفاوت است که دولت باید پرداخت کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما