۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۳۳۳۵
مدیر عامل سازمان انتقال خون:

از سرنوشت پالایشگاه خون بی اطلاعم

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: از سرنوشت پالایشگاه خون بی اطلاع هستم و از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری آن هستیم.
از سرنوشت پالایشگاه خون بی اطلاعم
به گزاش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مصطفی جمالی همزمان با سالروز تاسیس سازمان انتقال خون، اظهار داشت: مردم ایران پلاسمای سالمی دارند و لازم است فناوری پلاسما وارد کشور شود، این کار یک سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی می‌خواهد تا به ما در تامین داروهای مشتق از پلاسما کمک کند.

وی افزود: میانگین ذخیره خون از ۴ روز به ۸ روز رسیده است البته تا چند سال آینده باید تامین خون مورد نیاز سالانه از ۲ میلیون واحد فعلی به ۳ میلیون واحد برسد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: در ۴ استان تعیین گروه خونی به صورت دستگاهی انجام می‌شود که برنامه ریزی کرده‌ایم تا پایان سال در تمامی استان‌ها به شکل دستگاهی انجام شود.

جمالی ادامه داد: شاخص اهدای خون ۲۶ در ۱۰۰۰ است که در دوران کرونا به ۲۳ کاهش یافته بود. بیشتر اهدا کنندگان خون در کشور بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند و متأسفانه در زمینه جذب جوانان، خوب عمل نشده است.

جمالی در رابطه با اتوبوس‌های سیار خون در کشور، گفت: جمعیت قابل توجهی در روستاها داریم که توان آمدن به شهرها را برای اهدای خون ندارند، لذا اعزام اتوبوس‌های سیار بهترین اقدام است اما هزینه تجهیز و راه اندازی هر اتوبوس ۱۰ میلیارد تومان است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما