۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۳۹۳۳

تحقیق و تفحص از روند واگذاری پالایشگاه پلاسما

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از موافقت این کمیسیون با تحقیق و تفحص از روند واگذاری پالایشگاه پلاسمای سازمان انتقال خون به بخش خصوصی و ارجاع آن به صحن علنی خبر داد.
تحقیق و تفحص از روند واگذاری پالایشگاه پلاسما
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ زهرا شیخی گفت: در مورد این پالایشگاه با ابهام در واگذاری، قیمت گذاری، مزایده و عدم راه اندازی علیرغم اتمام قرارداد 5 ساله و عمل به تعهدات توسط بخش خصوصی مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع پلاسما موضوعی حاکمیتی است بنابراین حساسیت کار را افزایش می دهد، تذکرات لازم برای اتمام مهلت قانونی داده شده بود و با توجه به اتمام مهلت قرارداد، قرارداد باید فسخ و زمین پروژه به سازمان انتقال خون و در اصل به دولت بازگردانده شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: همچنین بررسی‌های قضایی و نظارتی ویژه ای در مورد این موضوع توسط دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه در حال انجام است.

شیخی گفت: دیوان محاسبات هم گزارشی را در مورد نحوه واگذاری پالایشگاه مذکور ارائه کرد که بر اساس آن اصل واگذاری خلاف قانون بوده و مسائل پیچیده ای در مورد نحوه واگذاری وجود دارد.

 وی افزود: در نهایت موضوع تحقیق و تفحص رای گیری شد که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما