۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۴۸۷

مجازات حبس برای مداخله غیر مجاز در امور پزشکی

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: پیشنهادی به کمیسیون قضایی مجلس ارائه کردیم تا به صورت طرح دوفوریتی برای مداخلات افراد متخلف در امور پزشکی مجازات حبس در نظر گرفته شود.
مجازات حبس برای مداخله غیر مجاز در امور پزشکی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدرضا خردمند افزود: مراکزی مانند آرایشگاه ها بصورت غیرقانونی به اقدامات درمانی‏ ترمیمی یا زیبایی می‌پردازند‏‏، اکنون جریمه این مداخلات غیرمجاز بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان است که بازدارنده نیست.

وی ادامه داد: در سال‌های ۷۴ و ۷۹ مجازات مداخلات غیرقانونی در امور پزشکی را کاهش دادند و جرائم فعلی بسیار ناچیز است و باید قوانین سخت تری برای این موضوع تصویب شود.

خردمند با اشاره به انواع تبلیغات خدمات زیبایی در فضای مجازی گفت: سازمان نظام پزشکی واحدی را برای نظارت بر فضای مجازی دارد و چنانچه فرد متخلف عضو نظام پزشکی باشد به دادسرای انتظامی نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود اما افراد دیگر را به دادسرای جرائم رایانه‌ای یا دادسرای رسانه و فرهنگ یا دادسرای جرائم پزشکی معرفی می‌کنیم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: کسی که کار غیرقانونی می‌کند به تعرفه های قانونی ارائه خدمات هم پایبند نیست بنابراین اغلب آنها مبالغ زیادی هم از مردم اخذ می کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما