۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۳۶۱۴

تا زمان واقعی شدن تعرفه های پزشکی؛ زیرمیزی ادامه دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وقتی تعرفه‌های پزشکی به صورت واقعی تعیین قیمت نمی شود در نهایت منجر به زیرمیزی می‌شود.
تا زمان واقعی شدن تعرفه های پزشکی؛ زیرمیزی ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر یحیی ابراهیمی در خصوص پدیده زیرمیزی در بین پزشکان، افزود: تعرفه‌های پزشکی باید براساس قیمت تمام شده و واقعی تعیین شوند تا مساله زیرمیزی برطرف شود، با این  مسأله نمی‌توان بصورت دستوری مبارزه کرد.

وی عنوان کرد: در مواردی حتی پزشکانی داریم که از عهده پرداخت اجاره بهای مطب خود عاجزند و افزایش قیمت تعرفه‌ها متناسب با تورم حاکم بر جامعه نیست.

ابراهیمی تاکید کرد: من مخالف دریافت زیرمیزی هستم و زیرمیزی پزشکان خلاف قانون است، باید مجموعه وزارت بهداشت، معاونت درمان و سازمان نظام پزشکی با بازنگری قوانین و تعرفه ها آن را کنترل کنند، این موضوع با زور و دستور حل نمی شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: این سوال مطرح است که چرا باید افرادی را تربیت و آموزش دهیم و پس از صرف هزینه زیاد هنگامی‌که به یک پزشک حاذق تبدیل شدند تصمیم بگیرند که از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس و یا اروپایی مهاجرت کنند در حالیکه مناطق محروم کشور به وجود این پزشکان نیاز دارند.

وی افزود: خروج پزشکان از کشور و مهاجرت آنان به کشورهای فوق زنگ خطری برای جامعه پزشکی کشور است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما