۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۳۶۴۸

عقب گرد "نسخه‌نویسی الکترونیک" به دلیل اختلالات اینترنت

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: به دلیل اختلالات اینترنت نسخه‌نویسی الکترونیک در برخی مناطق کشور دچار مشکل شده است و پیشنهاد ما این است که درصدی از نسخ پزشکان به صورت دستی پذیرش شود.
عقب گرد "نسخه‌نویسی الکترونیک" به دلیل اختلالات اینترنت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر علی سالاری افزود: گلایه‌هایی در اینباره از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد که اشکالات در نسخه‌نویسی الکترونیک بیشتر شده و امکان ارائه خدمت‌ به صورت نسخه الکترونیک وجود ندارد یا اینکه سرعت کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کنند درصدی از نسخ پزشکان به صورت دستی پذیرش شوند. اگر به هر علتی اینترنت دچار اختلال می‌شود، حداقل تمهیداتی در نظر گرفته شود که در ارائه خدمات سلامت اشکال ایجاد نشود و این مسائل باید پیش‌بینی شود.

دکتر سالاری گفت: البته در این زمینه آماری نداریم، این آمار را می‌توان از سازمان‌های بیمه‌گر پرسید که معمولا می‌توانند به صورت مقایسه‌ای نسبت به ماه‌های قبل اعلام کنند که چند درصد از نسخ الکترونیک کمتر شده است.  

وی ادامه داد: در عین حال نظام پزشکی گیلان هم تقاضا کرده که با توجه به اختلال در اینترنت و گلایه برخی بیماران، پزشکان بتوانند حداقل ۲۰ درصد از نسخ را به صورت دستی بنویسند، ‌اما هنوز پاسخ مثبتی از سوی دولت و بیمه‌ها در این زمینه ارائه نشده است.  

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت:‌ نسخه الکترونیک را به دلیل دقت و سرعت آن استفاده می‌کنیم، ‌اگر قرار باشد نسخه الکترونیک سرعت را کاهش داده و منجر به سردرگمی بیمار شود، ‌باید راهکاری برای آن اندیشید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما