۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۳۷۰۳

بیمارستان ها تخت برای بیمار تالاسمی ندارند اما جراحی زیبایی را می‌پذیرند

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: وزارت بهداشت تعرفه خدمات تالاسمی در بیمارستان ها را پایین تعیین کرده و آنها تمایلی به درمان تالاسمی ندارند.
بیمارستان ها تخت برای بیمار تالاسمی ندارند اما جراحی زیبایی را می‌پذیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ یونس عرب افزود: فقط در تهران حدود ۳۰۰ تخت درمانی برای تالاسمی‌ها کم داریم، بیمارستان‌های بزرگ به دلیل پایین بودن تعرفه خدمات تالاسمی زیربار درمان و تزریق خون به بیماران تالاسمی نمی‌روند اما در همین بیمارستان‌ها اعمال جراحی زیبایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج افزود: ما هنوز اثری از بودجه ۵۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق در جامعه تالاسمی ایران ندیده‌ایم، باید پرسید این صندوق قرار است چه خدمات جدیدی به بیماران تالاسمی ارائه دهد و آیا خدمات قدیمی که از پوشش بیمه‌ای خارج شده‌اند، ‌به پوشش بیمه‌ای بازمی‌گردند؟

عرب ادامه داد: اخیر پوشش بیمه‌ای در برخی از خدمات مربوط به تالاسمی کاهش یافته است، به عنوان مثال در تامین پمپ‌های دسفرال پوشش بیمه‌ای وجود ندارد و برای تامین داروهای وارداتی نیز بیماران تالاسمی باید سهم پرداختی داشته باشند. در حالی که در گذشته این داروها به صورت رایگان در اختیار بیماران تالاسمی قرار می‌گرفت.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: هرچند که داروی ایرانی برای بیماران تالاسمی تولید می‌شود اما باید توجه کرد که از یک سو تولید این داروها اصلا به اندازه نیاز بیماران تالاسمی نیست و از سوی دیگر هم مصرف داروی داخلی با برخی بیماران تالاسمی سازگاری ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما