۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۷۱۷

صدور حکم ۵۰ متخلف دانه درشت‌ در حوزه پزشکی و بیمارستانی

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل قرارگاه و ستاد نظارت بر سلامت گفت: تاکنون ۵۰ پرونده دانه درشت که مربوط به تخلفات پزشکان، بیمارستان‌ها، افراد پزشک‌نما و سقط جنین هستند در این قرارگاه بررسی و احکام اولیه آنها صادر شده است.
صدور حکم ۵۰ متخلف دانه درشت‌ در حوزه پزشکی و بیمارستانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سعید کریمی افزود: چون همه دستگاه‌های ذیربط در ستاد این قرارگاه حضور دارند بنابراین در صدور احکام و اجرای حکم تسریع می‌شود.

وی در مورد تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت در معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از وظایف وزارت بهداشت نظارت بر مراکز درمانی است و در صورت بروز تخلف، سازوکارهای قانونی از جمله کمیسیون ماده 11 وجود دارد که تخلفات را بررسی می کند و به تعزیرات و یا تمامی نهادهایی که مربوط به جرائم و تخلفات می شوند ارجاع می‌دهد.

کریمی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن زمان رسیدگی به شکایات و تخلفات بنابراین تمامی دستگاه ها را در ستاد و قرارگاه نظارت بر سلامت دور هم جمع کردیم و در واقع تعزیرات، دادستانی، نظام پزشکی، معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان بازرسی و حراست که در گذشته کار خود را به صورت جداگانه انجام می دادند در حال حاضر با حضور در ستاد به روند کار سرعت می دهند و با خروج از بروکروسی‌ها سریع‌تر به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمرکز بر تخلفات سنگین و دانه درشت‌ها در دستور کار است، گفت: به تخلفات جزئی هم طبق روال معمول رسیدگی می شود البته تاکنون 50 پرونده دانه درشت ها بررسی و احکام اولیه آنها صادر شده و در مرحله تجدیدنظر خواهی هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما