۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۳۷۸۱

روح الامینی خطاب به رئیس جمهور: ستاد ویژه برای هماهنگی دستگاه‌ها در حوزه دارو تشکیل شود

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس گفت: برای اجرای طرح دارویار باید ستادی زیر نظر رئیس جمهور و با ریاست فردی بالاتر از وزیر و عضویت تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله روسای بانک مرکزی و شورای عالی بیمه و وزرای اقتصاد، بهداشت، صمت و کار و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود.
روح الامینی خطاب به رئیس جمهور: ستاد ویژه برای هماهنگی دستگاه‌ها در حوزه دارو تشکیل شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی در حاشیه نشست امروز این کمیته که به منظور بررسی آخرین وضعیت تأمین و توزیع دارو برگزار شد، افزود: متأسفانه سامانه‌های گمرک، اطلاعات مربوط به دارو را در اختیار برنامه‌ریزان قرار نمی‌دهند و در حال حاضر که با کمبود دارو به دلیل بی تدبیری و عدم هماهنگی ها مواجهیم، ماده اولیه حجیم شده را کیلویی 18 دلار به صورت هوایی وارد می کنیم.

وی ادامه داد: از مجموع گزارشاتی که در 10 نشست کمیسیون بهداشت و درمان و 13 نشست کمیته دارو و غذا از سال گذشته تاکنون در حوزه دارو جمع بندی شد قابل پیش‌بینی بود که با مشکلاتی در حوزه بیمه‌ها، بانک‌ها، تأمین نقدینگی، ارز، گمرکات، وزارت تعاون و بهداشت و همچنین سازمان برنامه و بودجه در حوزه دارو مواجه خواهیم شد.

روح الامینی تاکید کرد:  درست است که به خاطر اجرای طرح دارویار افزایش قیمت به مردم تحمیل نشده اما قیمت تمام شده از جیب دولت و بیت‌المال پرداخت می شود و صنعت، مدیران مربوطه و وزارت بهداشت نباید تاوان عدم هماهنگی‌ها را بدهند.

وی افزود: در حال حاضر با دستور معاون اول رئیس جمهور تخصیص ارز از 30 روز به یک روز رسیده در حالی که می توانستیم این موضوع را در گذشته مورد توجه قرار دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: می طلبد در سطح کلان ملی رئیس جمهور یا فرد ویژه‌ای از جانب ایشان مأمور به پیگیری طرح دارویار شود. در این رابطه هشدار می‌دهم در بازدیدی که از سامانه‌های تی‌تک و جلساتی که با تولیدکنندگان و بازدیدهای میدانی که از بیمارستان ها داشتیم ممکن است علاوه بر کمبود دارو با کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز مواجه شویم بنابراین برای تأمین و تخصیص ارز،  رفع مشکلات گمرک و همچنین پیشگیری‌ها و جلوگیری از کارشکنی‌ها، تشکیل ستاد مذکور بسیار لازم و ضروری است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما