۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۸۵۸

اختلاف بر سر بودجه دارویار برای سال آینده

مدیرکل دارو و موارد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: ۱۰۵ هزار میلیارد تومان به عنوان منابع طرح دارویار در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده اما سازمان برنامه و بودجه رقم کمتری را تایید کرده است.
اختلاف بر سر بودجه دارویار برای سال آینده
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد پیکان پور افزود: برای پیشگیری از بروز مشکلات در خصوص طرح دارویار، باید مسئولان امر نسبت به بودجه اهتمام و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بانک ها در تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت های دارویی، اظهار کرد: در صورتی که نقدینگی مورد نیاز صنعت دارو به سرعت تامین نشود، ممکن است در بهمن ماه با مشکل تامین دارو مواجه شویم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: برای رفع سریع کمبودها راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت فعال شدند که باعث شد ذخایر دارویی بالای ۶ ماه کشور از ۳۳ درصد در ابتدای مهرماه به ۵۸ درصد تا امروز افزایش یابد.

پیکان پور تاکید کرد: تقویت صنعت دارویی کشور نیاز به همراهی و همکاری بانک ها دارد که متاسفانه از وعده اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان برای صنعت داروسازی، کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی گفت: به منظور تامین داروهای بیماران خاص مانند برخی از داروهای تالاسمی به همکاری های برون مرزی نیاز است که بانک مرکزی جهت تامین ارز این داروها قول ایجاد خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری ارز EIH را داده که این داروها با مشکلات کمتری وارد کشور شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما