۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۳۷۹۴

جزئیات پیشنهاد پرداخت آنلاین به داروخانه به محض ثبت نسخه

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو پیشنهاد داده تا وزارت اقتصاد سامانه ای برای پرداخت آنلاین مطالبات داروخانه‌ها راه اندازی کند.
جزئیات پیشنهاد پرداخت آنلاین به داروخانه به محض ثبت نسخه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمد پیکان پور گفت: برای جلوگیری از تعویق در بدهی سازمان‌های بیمه گر، می توان از طریق یک سامانه آنلاین به محض ثبت نسخ در داروخانه وقتی که حساب بستانکاری داروخانه از بیمه در سامانه وارد شد، تراکنش‌های هر روز در پایان آن روز به حساب داروخانه واریز شود.

وی با اشاره به ۲۴ ساعته شدن تامین ارز نیمایی افزود: در حال حاضر سوئیفت ارز به حساب فروشنده خارجی، ۷ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد که لازم است این پروسه نیز طی ۲۴ ساعت انجام شود.

دکتر پیکانپور عنوان کرد: اعضای هیأت مدیره شرکت‌های داروسازی خصولتی و هلدینگ‌های مربوطه نیازمند اصلاح یا تکمیل هستند و جای بررسی دارد که به عنوان بخشی از حاکمیت مکلف شوند که تولید دارو‌های کم مصرفی که توسط سازمان غذا و دارو ابلاغ می‌شود را به هر نحو در دستور کار قرار داده و بابت آن به حاکمیت پاسخگو باشند.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه ۹ به یک مالیات بر ارزش افزوده پس از تأخیر ۸ ماهه خاطرنشان کرد: این مصوبه با اختلالاتی در روند اجرا در مبادی گمرکی نظیر گمرک شهریار مواجه است که رفع این مشکلات نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: یکی از مشکلات صنعت داروسازی این است که شرکت‌های تولیدکننده مواد بسته بندی با هر نوسان نرخ ارز، قیمت محصولات خود را بر اساس نرخ روز افزایش می‌دهند در حالی که قیمت محصول نهایی (دارو) به روز قابل تغییر نیست و در صورتی که فضای تولید این اقلام رقابتی شود، با قرارداد‌های بلند مدت می‌توان این ثبات را به حوزه تولید برگرداند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما