۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۳۸۶۴

کمبودهای دارویی همچنان ادامه دارد

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس گفت: سازمان غذا و دارو برنامه ریزی مناسبی برای تأمین دارو نداشته و وزارت بهداشت در کنار بی توجهی به مشکلات دارو و درمان به موضوع دیپلماسی سلامت نیز توجه چندانی ندارد و این امر صرفا با برگزاری جلسات و سفر به خارج محقق نمی‌شود.
کمبودهای دارویی همچنان ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی افزود: طی روزهای اخیر از مسئولان داروخانه ۱۳ آبان و داروخانه‌های مرجع دیگر وضعیت کمبودهای دارویی را پیگیری کردم و اعلام شد که هنوز کمبودهای قابل توجهی وجود دارد که این مسئله قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه به رغم تمامی رفت و آمدها، تذکرات و برگزاری نشست‌ها همچنان مشکل کمبود دارو رفع نشده، در حالی که روندها باید اصلاحی باشد.

روح الامینی گفت: البته با حل نشدن تأمین نقدینگی که ریشه اصلی مشکل است نیز مواجه هستیم و عدم پیش‌بینی ها، برخورد و تدبیر به هنگام باعث شده شرمنده بیماران باشیم. در این رابطه به دنبال رفع مشکلات دارویی مردم و بیماران خاص و تالاسمی، سرُم و درمان هستیم و هیچ خواسته‌ای جز این نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از رئیس سازمان غذا و دارو خواست که توضیح دهد تا چه اندازه به پیش بینی‌ها برای تأمین دارو عمل شد و همچنین وضعیت عملکرد کمی و کیفی چگونه بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما