۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۸۷۹

افزایش ۵ برابری جریمه نقدی احتکار و گرانفروشی دارو

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به این سازمان مجوز داده تا جریمه نقدی احتکار، امتناع از عرضه، کم فروشی یا گران فروشی دارو را ۵ برابر کند.
افزایش ۵ برابری جریمه نقدی احتکار و گرانفروشی دارو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی اسفنانی افزود: دستورالعملی از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا داریم که بر اساس آن جریمه نقدی برای احتکار، گران فروشی و کم فروشی که 70 درصد ارزش داروها بوده را می‌توانیم تا 5 برابر افزایش دهیم.

 وی ادامه داد: بعد از اینکه مطلع شدیم حوزه دارو با مشکل مواجه شده است بخشنامه‌ای به کلیه ادارات کل در استان‌ها صادر کردیم تا نسبت به بررسی وضعیت دارو در استان خود اقدام و نتیجه را اعلام کنند. همچنین به دانشگاه‌های علوم پزشکی هم بخشنامه کردیم که با توجه به کمبود دارو نسبت به معرفی افرادی که احتکار یا امتناع از عرضه دارو کرده بودند، اقدام کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طبق روال قانونی رسیدگی به پرونده‌های پزشکی باید از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی و بازرسان مربوطه آنها صورت بگیرد و تاکنون پرونده هایی که توسط آنها تشکیل شده است رسیدگی شده و با افرادی که اقدام به احتکار دارو کرده بودند یا مرتکب جرایمی در حوزه امتناع از عرضه یا گران فروشی یا عرضه داروهای تاریخ گذشته شده باشند برخورد شدید قانونی شده و این روند ادامه دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات در سازمان تعزیرات، تصریح کرد: اداره کل گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی هم یک بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی داد و اعلام آمادگی کرد که در سراسر کشور هر کجا که نیاز به گشت‌های مشترک باشد که شعب سیار ما هستند، اقدام کرده و منتظر نمی‌مانند که گزارش تخلفات تهیه و در سازمان تعزیرات رسیدگی شود، بلکه رییس شعبه به همراه اعضای مجموعه خود در محل تخلف حضور پیدا کرده و ضمن رسیدگی به شکایات، حکم صادر و اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه مجازات افرادی که مرتکب تخلفاتی در حوزه دارو شده باشند، یادآور شد: مجازات احتکار دارو 70 درصد ارزش کالای احتکار شده به عنوان جریمه نقدی و عرضه داروهای کشف شده در سطح بازار به مردم از طریق داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها است اما می توانیم این مجازات را تا ۵ برابر افزایش دهیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما