۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۳۶۹۰

اهدای داوطلبانه خون و پلاسما؛ حاصل سیاستگذاری صحیح

شرکت کنندگان در اولین سمپوزیوم ایران پلاسما با صدور بیانیه ای بر حمایت هرچه بیشتر از توسعه صنعت پلاسما در کشور تاکید کردند.
اهدای داوطلبانه خون و پلاسما؛ حاصل سیاستگذاری صحیح
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شرکت کنندگان در اولین سمپوزیوم ایران پلاسما با توجه به اهمیت ویژه این صنعت در دسترسی بهتر بیماران به داروهای مشتق از پلاسما، مراتب ذیل را به عنوان بیانیه و مصوبات اولین سمپوزیوم ایران پلاسما اعلام و ضمن حمایت از تحقق آنها بر نقش سازمان غذا و دارو به عنوان متولی اصلی پلاسما و فراورده های مشتق از آن تاکید کردند.

۱. اهدای داوطلبانه خون و پلاسما با انگیزه های والای انسان دوستانه حاصل اخلاق ایرانی-اسلامی و نوع دوستی مردم ایران و دستاورد هدایت صحیح سیاستگذاران و عملکرد مناسب صنعتگران ایرانی در سال های گذشته بوده است و تداوم تاکید بر روح ایثارگری در این صنعت، با به کارگیری تجربه های قبلی و استفاده از راه کارهای نوین علمی توصیه می گردد.

۲. دستیابی به دانش و تکنولوژی های جهانی برای تولید پلاسما و فرآورده های مشتق از آن در کشور، از افتخارات نظام دارویی ایران است و حمایت از گسترش این صنعت با حمایت از تاسیس پالایشگاه پلاسما در داخل کشور و گسترش تدریجی مراکز جمع آوری پلاسما در کشور به منظور تامین پلاسمای مورد نیاز برای تامین داروهای مشتق از پلاسما و همچنین حضور در بازارهای منطقه مورد تاکید است.

۳. توجه به ثبت منبع پلاسما از جمله اقدامات ضروری در این صنعت است که نه تنها می تواند منجر به اطمینان بیشتر از ایمنی و اثربخشی فرآورده های مشتق از پلاسما شود، بلکه می تواند بر ابعاد اقتصادی این صنعت نیز تاثیرگذار باشد.

۴. در صنعتی که بیش از ۸۰ درصد گردش مالی آن در جهان در اختیار پنج بازیگر بزرگ چندملیتی است، لازم است برای نقش آفرینی صنعت پلاسمای ایران در جهان، امکان ایجاد صرفه اقتصادی برای اهالی این صنعت که اهلیت لازم را دارند، ایجاد شود.

۵. در راستای توسعه صنعت پلاسما، اصلاح فرایندهای قیمت گذاری از روش های مبتنی بر هزینه های تولید، به سایر روش های مدرن تر قیمت گذاری توصیه می گردد.

۶. در راستای گسترش برون مرزی این صنعت، بر انطباق فرایندهای قانونگذاری ملی با قواعد بین المللی جهت اخذ تاییدیه سازمان جهانی بهداشت برای فرآورده های مشتق از پلاسما و تبادل تجربه کشور ایران با سایر کشورهای منطقه و جهان تاکید می گردد.

۷. از آنجا که کسب نظر ذی نفعان، مورد تاکید قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است، فراهم نمودن مشارکت صاحبان صنعت پلاسما در این فرایندها مورد تقاضا است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما