۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۳۲۹۳

یک هفته از طرح دارویار گذشت یک ریال پرداخت نشد

نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: یک هفته از اجرای طرح دارویار گذشته و هنوز بیمه ها یک ریال به داروخانه‌ها ندادند و حتی معوقات‌شان را هم پرداخت نکرده‌اند.
یک هفته از طرح دارویار گذشت یک ریال پرداخت نشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر علی فاطمی افزود: درخواست ما این است که در طرح دارویاری زمان مشخصی را برای تسویه حساب با داروخانه‌ها اعلام کرده و به آن پایبند باشند. در حال حاضر هفت تا هشت ماه است که بیمه‌های دولتی پول داروخانه‌ها را نگه داشته و مطالبات را پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها باید مکلف باشند که اعتبار دارو را در همین حوزه هزینه کنند، گفت: اعلام شده بیمه‌ها برای اجرای طرح دارویاری اعتباراتی را دریافت کرده‌اند، البته بیمه سلامت خوش‌قول‌ترند، اما تاخیر بیمه تامین اجتماعی زیاد است بخصوص در نسخ کاغذی، خودشان اعلام کردند که داروخانه‌ها نسخ کاغذی را دریافت کنند و به صورت الکترونیک کنند و اعلام شد که ۴۰۰۰ تومان هم بابت این کار به داروخانه‌ها پرداخت می‌کنند اما عهدهایشان را زیر پا گذاشتند، نه ۴۰۰۰ تومان را محاسبه کردند و نه پول داروی نسخ کاغذی را می دهند.

وی افزود: یکی از چالش‌های طرح دارویاری برای داروخانه‌ها این است که داروخانه نمی‌تواند پیش از فروش دارو پول آن را دریافت کند، اعلام شده داروخانه باید ابتدا دارو را به بیمه‌ شده بدهد و  بعد پول را به داروخانه پرداخت می‌کنیم، ‌اما اینکه زمان پرداخت به داروخانه‌ها چه زمانی است، متاسفانه در طرح دارویاری مشخص نشده و سندی از طرح هم فعلا در اختیار ما قرار نگرفته است.

نایب رییس انجمن داروسازن تصریح کرد: در این طرح اگر همه ذی‌نفعان در آن دخیل باشند و مهمتر اینکه ساز و کار جریمه‌ای در صورت تاخیر در پرداخت‌ها در نظر گرفته شود، طرح به خوبی پیش می‌رود.

وی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها می‌گویند زمانیکه ۷۰ درصد پول‌مان را از سازمان‌های بیمه طلبکار بودیم، بیمه‌ها با هفت تا هشت ماه تاخیر پرداخت می‌کردند که به زور تحمل می‌کردیم. حال با افزایش پوشش بیمه‌ای ممکن است، میزان سهم بیمه‌ای که در اختیار دولت است افزایش یافته و بیشتر به ما بدهکار شوند. بنابراین اگر مطالبات را به موقع پرداخت نکنند، داروخانه‌ها زمین می خورند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما