۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۷۷۹

مواد اولیه دارو یا مشمول قیمت‌گذاری یا واردات آزاد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طبق قانون قیمت گذاری مواد اولیه صورت نمی‌گرفت اما ارز ترجیحی به آن پرداخت می‌شد و این دو با هم موجب سوءاستفاده می شود.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سید حیدر محمدی افزود: ما به تولید کنندگان مواد اولیه پیشنهاد داده ایم یا قیمت گذاری را قبول کنند و یا این که واردات را آزاد می‌کنیم و رقابت کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته قیمت گذاری در مواد اولیه انجام می شود و البته با مخالفت هایی هم روبررو شده است.

دکتر محمدی گفت: در قانون فقط برای دارو بحث قیمت گذاری مطرح شده بود. ما قبلا هم ارز ترجیحی به مواد  اولیه می دادیم و هم قیمت را آزاد گذاشته بودیم، از طرفی اجازه واردات مواد اولیه هم داده نمی شد.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر بخواهیم قیمت گذاری نکنیم پس باید واردات را آزاد کنیم وگرنه به تولید آسیب می رسد. اگر در کنار تولید، رقابت نباشد و واردات انجام نشود نمی توان انتظار داشت که بازار به تعادل برسد. پس وقتی واردات نیست باید قیمت گذاری برای مواد اولیه انجام شود.

وی با اشاره به تنوع قیمت قلم انسولین نیز عنوان کرد: قلم انسولین تولید داخل حدود ۸۰ هزار تومان و قیمت قلم وارداتی در دو نوع ۱۴۰ هزار  تومانی و ۲۲۰ هزار تومانی است. البته قیمت آزاد انسولین کم تر از کشورهای همجوار است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما