۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۳۱۱۸

وزارتخانه‌های صمت و نیرو تفاوت فرغون‌سازی و داروسازی را درک نمی کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حالی که صنایع دارویی باید به صورت ۲۴ ساعته آب استریل و هوای تازه داشته باشند شاهد قطعی هستیم و عدم ادراک وزارتخانه های نیرو و صمت از تفاوت صنایع فرغون سازی با داروسازی و واکسن سازی از مشکلات جدی ماست.
وزارتخانه‌های صمت و نیرو تفاوت فرغون‌سازی و داروسازی را درک نمی کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت با حضور مسئولان مربوطه برای بررسی مشکلات بخش دارو و تجهیزات پزشکی افزود: بخشی از مشکلات در مورد قطعی برق صنایع دارویی است که کمیسیون در نامه ای به وزیر نیرو نسبت به این موضوع هشدار داد و از وزارت صمت هم پیگیری های لازم صورت گرفت و تا حدی این مشکل حل شد و تاکید داشتند که قطعی برق سهوی بوده، باید مطمئن شویم که برق صنایع دارویی قطع نمی شود در این رابطه هفته گذشته مدارکی از قطعی برق صنایع دارویی شهرک های هشتگرد، بهارستان و نظرآباد را به وزارت نیرو ارسال کردیم.

روح الامینی یادآور شد: مشکل دیگر در مورد بحث تعرفه و حق گمرک است و ما به طور کامل در جریان مشکلات دولت و همراهی با آن هستیم اما نکته اینجاست که ایجاد مشکل برای صنایع دارویی در هر شرایطی منجر به توقف و کاهش تولید دارو می شود.

وی با اشاره به افزایش هزینه های تامین دارو گفت: چرا سازمان غذا و دارو برای قیمت گذاری دارو تنها 4 جلسه برگزار کرده در حالی که وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو خط اول قیمت گذاری هستند و اگر به وظایفشان عمل نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد، وظیفه این دستگاه ها اصلاح قیمت است و باید کمیسیون قیمت گذاری را تشکیل دهند.

روح الامینی افزود: از دیوان محاسبات موضوع عدم اجرای قانون بودجه در مورد راه اندازی حساب جداگانه برای پرداخت پول دارو و تجهیزات را بررسی و پیگیری خواهیم کرد و آن را به قوه قضائیه ارجاع خواهیم داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما