۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۳۶۳۴

بدهی ۱۰ هزار میلیاردی تامین اجتماعی به بیمارستان ها

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بدهی‌های بیمه تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان است و بیمارستان‌ها را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.
بدهی ۱۰ هزار میلیاردی تامین اجتماعی به بیمارستان ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سعید کریمی افزود: ۹۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بخش بستری از بیمه‌ها و ۱۰ درصد درآمد آنها فرانشیزی است که از بیمار اخذ می‌کنند، ۵۰ درصد مردم هم بیمه تامین اجتماعی هستند، حال حساب کنید یک مرکز درمانی که هزینه نیمی از خدماتش را بیمه نمی دهد چگونه می تواند سرپا باشد؟ 

وی گفت: این طلب‌های یکساله از طریق مقام عالی وزارت و مدیران دولت در حال پیگیری است تا خدمت‌رسانی‌ها دچار اختلال نشود.

دکتر کریمی خاطرنشان کرد: بسته خدمات دندانپزشکی نیز در حال تدوین است و قرار است که یک تعالی در خدمات دندانپزشکی کشور اتفاق بیفتد. 

کریمی ادامه داد: نزدیک به ۸۰ دستگاه «ام آر آی» تا پایان سال به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحویل داده خواهد شد، ۴۰ دستگاه با وام بانک جهانی و ۴۰ دستگاه با قراردادهای هیات امنا تهیه شده است، همچنین قراداد ۳۵ دستگاه سنگ‌شکن برون اندامی نیز نهایی شده که تا پایان سال تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌شود.

کریمی درباره حمایت از معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: از مبالغ قابل توجه اعتباری که از صندوق ذخیره ارزی دریافت شده، نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده است و ۶ هزار میلیارد نیز پرداخت دارویی به دانشگاه‌ها بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما