۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۶۴۵

بدنبال بدهی های تامین اجتماعی وزیر قول تغییرات در شستا داد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موضوع بدهی دولت به تامین اجتماعی و تامین اجتماعی به بیمارستان ها و داروخانه‌ها ناشی از ضعف مدیریت است و وزیر کار قول داد تغییرات جدی در مدیریت مجموعه شستا اتخاذ کند.
بدنبال بدهی های تامین اجتماعی وزیر قول تغییرات در شستا داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی افزود: عملکرد ضعیف مدیران سازمان تامین اجتماعی و شستا در مدیریت و تهاتر مطالبات و بدهی ها باعث شده که در مسیر انجام وظایف واحدهای درمانی و داروخانه ای مشکلات زیادی ایجاد شود و این در حالی است که خدمات گیرندگان در زمان مناسب حق بیمه خود را پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد: موضوع بدهی دولت به تامین اجتماعی و تامین اجتماعی به بیمارستان ها مشکل جدیدی نیست و سال ها است با این مشکل مواجه هستیم.

روح الامینی گفت: طی دو سال گذشته در جلسات متعددی با حضور مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی این موضوع بررسی شد، در نهایت بحث تهاتر این بدهی ها با مطالبات تامین اجتماعی به عنوان راهکار پیشنهاد شد.

وی افزود: این بدهی ها مشکلاتی را در چرخه درمان، تولید، توزیع و تامین داروها و ملزومات پزشکی برای صنایع مرتبط ایجاد کرده بود که با اجرای طرح دارویار و آزادشدن قیمت مواد اولیه دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی دولت به بخشی از وظایفش که پرداخت مابه التفاوت بوده عمل کرد اما تامین اجتماعی همچنان بدهی طولانی مدتی را که از قبل انباشت شده بود تسویه نکرده و با تاخیر مجدد، منابع طرح دارویار را نیز نتوانسته پرداخت کند.

رئیس کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: انصاف نیست بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت از خدمات راضی و کارگران و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی از نحوه ارائه خدمات ناراضی باشند؛ متاسفانه بدقولی و بدعهدی ها باعث می شود که این چرخه نتواند به خوبی و در زمان مناسب کارش را انجام دهد در این رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسات کمیسیون بهداشت قول داد تاخیرات طولانی در پرداخت بدهی ها در دو سال گذشته را جبران کند؛ به طور قطع مشکل بدهی ها و مطالبات به ضعف مدیریت برمی گردد زیرا مساله جدیدی نبوده و نیست و نیاز است تغییرات مدیریتی در دستور کار قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما